NAVY DAY

Navy Day

 Program

Her er det foreløbige program for Navy Day

Marinehjemmeværnet i Dragør indbyder til NAVY DAY på DRAGØR FORT

GRUNDLOVSDAG

Tirsdag den 5. juni 2012  kl. 1200 – 1700

PROGRAM.

Marinehjemmeværnsfartøj  MHV 911 BOPA  og Søværnets fartøj af DIANA KL er åben for besøgende i den gamle færgehavn.

De øvrige hjemmeværnsgrene fortæller om deres forskellige opgaver og arbejdet i disse værn.

Flyvevåbnets nye rednings helikopter lander på græs arealet ca. kl. XXXX , hvor maskinen kan beses. Det er muligt at vi kan få den til at lave opvisning når den letter.

Dragør Brandvæsen, viser materiel, der er mulighed for de mindste, at prøve vandkanon og ”røgdykning”. I løbet af dagen er der en redningsdemonstration i samarbejde med Falck.

Københavns politi station Amager viser deres køretøj og materiel.

Falck, viser deres nyeste grej indenfor ambulancetjenesten og behandlingsteknik og medbringer også en af de nye Akut Læge biler

Lufthavnens brand- og redningstjeneste’s fartøj AIRPORT RESCUE vil  ligge i fortets voldgrav og personel fra Brand- og redningstjenesten demonstrere hjertestarter på fortet.

Og det er muligt at en af deres store PANTHER brandbiler igen i år kommer forbi.

Kystartilleriforeningen viser film fra ”Den gang der var kystbasser til”.

Amager Marineforening viser udstilling om foreningens arbejde.

Skoleskibsforeningen fortæller om dengang og nu.

Kvindelig Marines Musikkorps  ankommer ca. XXXX spiller på fortpladsen.

Danmarks – Samfundet sælger mærker og fortæller om foreningens arbejde.

Vallensbæks Modelskibs Klub viser de sidste modeller. Og der er mulighed for sejlads i voldgraven

Lions Club varetager tombola og lotteri. Overskuddet heraf går til støtte for hjælpearbejde i Dragør Kommune.

Vi vil se om vi igen i år kan få liv i Fortets  gamle hovedmaskiner.

På fortet er det muligt at købe is, grill pølser og velskænket fadøl.

Med venlig hilsen og på gensyn GRUNDLOVSDAG

Jan Sigsgaard

Kaptajnløjtnant

 Vi mødes kl.9.30 ved containern eller kl.10 på dragørfortet til lidt morgenmad kl.11.hilsen

formanden